Aromatherapie geuren in de Detailhandel
Aromatherapie geuren om merkloyaliteit en omzet te verhogen in de detailhandel
Om de beleving te optimaliseren is geur een belangrijk element. Geur kan de keuze van de bezoekers beïnvloeden waardoor de beslissing tot aankoop makkelijker wordt. Het is een sterk instrument om merkloyaliteit te verhogen. Hierdoor besteden klanten meer tijd in de winkel.
Door gebruik te maken van de juiste geuren besteden klanten meer tijd in de winkel waardoor ze vaak ook meer producten kopen.
Bij winkels gericht op vrouwen wordt er meer gebruik gemaakt van citrus en bloemige vrouwelijke geuren.
Bij winkels gericht op mannen wordt er meer gebruik gemaakt van hout, frisse en mannelijke geuren. Kinderen worden vooral vrolijk van citrus geuren en andere fruit / tropische geuren.
Kijk hieronder voor alle geuren per doelgroep en ruimte.
Kleding- & schoenenwinkels
Dames | Leather air | Oriental air |
Verkoopruimte | x | x |
Verkoopbalie | x | x |
Heren | Jungle air | Leather air |
Verkoopruimte | x | x |
Verkoopbalie | x | x |
Kinderen | Citrus air | Leather air |
Verkoopruimte | x | x |
verkoopbalie | x | x |
Winkelcentrums & woonboulevards
Green tea air | Citrus air | Fresh air | Jungle air | Oriental air | |
Openbare ruimtes | x | x | x | x | |
Toiletten | x | x | x | ||
Woonboulevard | x | x | x | x |
Green Tea
Green Tea air geeft een fris, zoet-bloemig, kruidig thee aroma.
Citrus
Citrus air veroorzaakt een hongerig gevoel bij bezoekers. Dus ideaal in de omgeving van de lunchroom.
Fresh
Fresh air geeft een schoon en frisse geur. Ideaal om de toiletten fris te laten ruiken.
Jungle
Jungle air veroorzaakt ontspanning bij bezoekers en geeft een frisse geur. Deze geur kan goed gebruikt worden bij de toiletten.
Leather
Leather air heeft een zwaar en niet van echt te onderscheiden leer aroma. Deze geur geeft een mystieke sfeer en is goed te gebruiken in auto showrooms.
Oriental
Oriental air heeft een zoet kruidig aroma. Deze geur is goed te gebruiken bij de entree van het kantoor.