Aromatherapie geuren om je merkloyaliteit te verhogen van de autoshowroom
Om klanten zich op zijn gemak te laten voelen is geur een belangrijk element. Geur kan de keuze van de klanten beïnvloeden waardoor de beslissing tot aankoop makkelijker wordt.
Een auto die ruikt naar rook door de eerdere eigenaar van de auto zal minder snel verkocht worden dan een auto die lekker naar bloemen ruikt. Auto's met skyleer bekleding ruiken tegenwoordig minder naar leer waardoor klanten minder snel deze auto zullen kopen. Als de auto wel ruikt naar de leren bekleding wordt deze namelijk geassocieerd met luxe en dan zal de klant de auto eerder kopen.
Geur is een sterk instrument om merkloyaliteit te verhogen. Hierdoor besteden klanten meer tijd in de showroom waardoor ze ook eerder een nieuwe auto zullen kopen.
Om een geur in de auto te krijgen kan er roomspray in de matten worden gespoten.
Hieronder staat een schema waarin per ruimte is weergegeven welke geur er het beste kan worden ingezet door middel van een geurverstuiver in de openbare ruimte.
Leather air | Oriental air | |
Entree | x | |
Showroom | x | |
Kantoor | x |
Leather
Leather air heeft een zwaar en niet van echt te onderscheiden leer aroma. Deze geur geeft een mystieke sfeer en is goed te gebruiken in auto showrooms.
Oriental
Oriental air heeft een zoet kruidig aroma. Deze geur is goed te gebruiken bij de entree en het kantoor.